Monday, August 31, 2009

Update Pak Ndak Azmi..

Salam......

Buat seluruh keluarga semua....pada yang belum untuk berkesempatan untuk pulang Menziarah Pak Ndak Azmi di Pulau Pinang.......kat sini.....Gua bawakan secara eksklusif bagi mengubat Kerinduan semua.

Pak Ndak Azmi adalah Abg kepada Ibunda Gua yang berusia 60an
Dua hari lepas...... selepas mendapatkan rawatan di Hospital Balik Pulau Pulau Pinang selama seminggu...beliau kemudian dipindahkan ke Unit Rawatan Rapi
( ICU di Hospital Besar Pulau Pinang )
Pada mulanya doktor suspek ada Virus Denggi pada dirinnya.......tetapi selepas Result Darah diterima pada waktu Gua bersamanya di Hospital......tiada POSITIF Denggi...
Sempat gak ....Gua bertanya ngn Doktor yang yang merawatnya.....
kata Doktor " Belum Pasti Virus yang menyerangnya " adoiyaaaaaai! "
Gua yang bercerau darah ketika itu"....

Kat Hospital .........Pak Ndak Azmi ditemani oleh Mak Ndak yang Setia Bersama ngn Pak Ndak...

Apa yang Gua boleh ceritakan daripada pandangan mata Gua.....
Pak Ndak Azmi ketika ini KRITIKAL melawan virus yang belum tahu asal usulnya itu.....
Dalam 2 hingga 3 minit Pak Ndak Azmi akan mengerang kesakitan melawan Virus itu......
Ya... Allah......Gua sendiri pon tidak boleh tahan Air Mata Gua ini.......
Ketika itu Gua hanya berdoa dalam hati agar Tuhan megurangkan Kesakitan yang ditanggungi oleh Pak Ndak.
Selepas Doktor memberikan Ubat Tahan Sakit yg kuat pada Pak Ndak.................Pak Ndak kelihatan perlahan2 memejamkan matanya.....untuk berehat.

Lebih kurang 2 jam lah..... juga Gua berada disisi Pak Ndak......di Hospital ketika itu.......
Pak Ndak dengan perlahan sempat membisikkan 3 Nasihat yang Gua rasakan.......amat-amat berguna untuk membentuk Kasih Sayang dalam Keluarga dan dalam kehidupan seharian.....

Teringat Gua..... waktu......Gua kecik - kecik dulu.....ketika itu Pak Ndak bertugas sebagai Pegawai Polis di Kuala Nerang Kedah........sempat gak 2 - 3 kali Gua temankan Pak Ndak yang keseorangan ketika itu............

Pak Ndak mengajar Gua bermain Golf!
Pak Ndak mengajar Gua menyayangi orang 2 disekeliling!
Pak Ndak mengajar Gua menyayangi Haiwan2 Peliharaan!
Pak Ndak Mengajar Gua untuk menghormati orang2 yg lebih dewasa dari Gua
Gua ............mengharapkan ini....... bakal berlaku lagi bagi diri Gua....

Pak Ndak ....kalau Pak Ndak dah sembuh nanti.......kalau Pak Ndak dapat dapat membaca nurkilan........ hati Gua ini........
Pak Ndak!.......kami akan sentiasa Menyayangi & Sentiasa bersama2 Pak Ndak..walauponk kita berjauhan.

Mak Ndak!..............Anuar Ucapkan ribuan terima kasih kerana menjaga makan minum dan segalanya untuk Pak Ndak kami..........
Kasih & jasa Mak Ndak hanya Tuhan yg dapat membalasnya......

Pada semua seluruh keluarga.........PULANGLAH melawat Pak Ndak kita........
Pada Mata Gua........Pak Ndak sedang KRITIKAL ketika ini....





Pak Ndak yang Gua kenali......................beliau seorang yang
terlalu PENYAYANG pada Anak - Anaknya.......


Marilah kita sama2 Berdoa agar Pak Ndak akan sembuh seperti sediakala.
Amin.

5 comments:

SYAbAR said...

Menitik airmata kak...
Kak adalah seorg anak buah yg sering ditatang penuh Pak Ndak ketika kecil hingga skrg. Tak lekang dr mulutnya nasihat utk kesinambungan kasih-sayang sesama keluarga tp apakan daya buat masa ini belum berdaya pulang jengah dik tuntutan melayan keluarga di bulan ramadhan ini.

Kak sayang sgt pak ndak & mak ndak

Naz said...

Salam Ramadhan dan Merdeka bro...
aku doakan Pak Ndak Azmi segera sembuh... amin...

Idalara said...

kak ida ni mng kaya dan murah dgn arimata, meniyis lagi airmata ni..ntah harini kak ida rasa sedih je..tgh buat almond london pun meleleh airmata teringat mslh yg menimpa kak ida....
sedih dan hiba baca kata2 djepoi pd pak ndak djepoi..kak ida doakan muga dia dapa melawan penyakit yg ditanggungnya..
mudah2an mak ndak djepoi kana terus setia di ssinya..mcm maka

kak ida tetap setia di sisi abah sepanjag abah terlantar di
hospital..

p/sno hp djepoi kak ida dah simpan..nnti bila siap kak ida call okeh..thanks bg support!!

A.I said...

Banyaknye morfin yg Pak Ndak guna! mmg dia tgh sakit sangat2 la tu.. :(

Aku doakan yg terbaik utk Pak Ndak kau..amin...

Eta LaZiM said...

Semoga Pak Ndak Epoi segera SEMBUH!!

Macam2 penyakit skrg...kita yg masih sihat ni pun kena selalu pantau kesihatan kan?