Thursday, August 20, 2009

Tips Jantung Berlubang & Update Baby Afiq


Salam....
Selepas dimaklumkan oleh pihak IJN........yang Gua layak mendapatkan diskaun TABUNG untuk rawatan Baby Afiq......Gua terus redah.... ke Hospital Goment......kat Serdang untuk mendapatkan surat pengesahan yang Gua pernah mendapatkan rawatan susulan daripada Hospital Kerajaan.......

Untuk pengetahuan......org macam Gua yang bekerja ngn sektor swasta memang tiada Cover untuk Anak & Isteri Gua siut!...... lebih2 lagi untuk kes Jantung Berlubang camnih...
Nak buat camana?......pangkat ponk tak besau.....jadik cover untuk medical ponk tak besau......
Ummmmmmmm! baru Gua terfikir banyak sungguh kelebihan untuk orang2 yang memegang jawatan dalam KERAJAAN....Huhuhuuuuu jelous gak siut!

Ok....lah...Jom Gua storey sikit citer2 tentang Tips Jantung Berlubang yang baru Gua perolehi tempohari bila Gua jalankan check up untuk Baby Afiq


Bilamana Baby kita didapati dalam keadaan Pucat atauponk Kebiruan jangan panikkkk k.......antara langkah2 yang perlu kita ambil sebelum kita mendapatkan rawatan selanjutnya di Hospital adalah dengan langkah2 yang terdapat dibawah ini....


Baringkan Baby seperti dalam gambaw diatas......pastikan Baby diletakkan dalam keadaan terlentang dan lurus......pastikan juga Baby tidak terdedah dikawasan berhadapan Aircond ataupon Kipas Angin.......kalau boleh biarlah kawasan Baby diletakkan mempunyai pengedaran udara yang mencukupi


Kemudian.......pegangkan kedua-dua belah kaki baby.... dan diikuti dengan perlahan melipatkan kedua -dua lututnya seperti dalam gambaw diatas & dibawah.
Daripada penjelasan Doktor.......yang Comel2 nih....
Bilamana Baby dalam keadaan Pucat dan Kebiruan ianya berpunca daripada kurangnya darah yg ber Oksigen dalam paru - paru...

Dengan cara ini...........darah yg beroksigen dari bawah akan "Squeze " naik kejantung dan seterusnya paru-paru.......
Lakukan berulangkali ....sehingga menampakkan baby.......dalam keadaan selesa...huhuuuuuuuuuuu

Huhuuuuuuuuuuuuuuuu.......si Ben10 dah jadik Model untuk Tips2 sakit jantung huhuuu!!!
Kat sini juga ..Gua nak Ucapkan ribuan terima kasih buat Nurse & Doktor yang bertugas di Hospital Serdang bahagian PADEATRIK
You All semua memang Walaweeeeeeeee lah heheheheheh..

Dengan Cogankata di Dada " Boleh Kami Bantu " & Slogan "Kami Sedia Membantu"
Gua Harap Visi ini dapat disampaikan dengan yang teeeeeeeeerbaik buat Rakyat Malaysia.


P/S - Walauponk hampir satu hari Gua disana untuk mendapatkan pemeriksaan untuk Jantung Berlubang anak Gua......Gua masih berpuas hati dengan keseluruhan Servis yang diberikan oleh
Hospital Serdang..
Tahniah

Dj Epoi
Apasalah Ilmu & Rezki yang Tuhan kasik,
Kita sama2 kongsikan

3 comments:

Yan said...

mmg byk benefit keje gomen.. tp masuk gomen igt sonang2???
zaman dulu mungkin...
zaman skang.. siap tinggi berat pun diambil kira.. klu tak melepasi piawaian.. awal2 dah reject..

miji said...

aku pun rase hospital serdang ni bagus, staff pun bagus2 semuanya..

A.I said...

OOOOOOOOOooo..begitu caranya! tu utk jantung berlobang, kalau BUAH PINGGANG yg berlobang camne? :P

Auntie sentiasa doakan yg terbaik utk baby afiq ben10 (mlm td auntie tak tanye psl ben10 sbb auntie takut tak tahan sebak kt dpn makbapak kamu.. :( ..ben10 kene kuat okey...muahhhhhhhhhhhhh