Thursday, July 23, 2009

Tips Serangan Jantung

Serangan Jantung dan Minum Air Suam

http://1.bp.blogspot.com/_YlnCkcIHZ1M/SSv6TJWrBGI/AAAAAAAAAZQ/H6jaZUz5IoM/s320/gambar+jantung.jpg

Fakta ini sangat bagus. Bukan semata-mata berkenaan air suam, tetapi berkenaan Serangan Jantung ... Masyarakat Cina dan Jepun minum the panas untuk ketika bersarapan, bukannya air sejuk, mungkin inilah masanya kita perlu mengubah tabiat minum semasa makan.

http://2.bp.blogspot.com/_NH0_KK4rfGw/R6a-x7uODYI/AAAAAAAAAGg/OPWAFLXSFsc/s320/gambar%2Bjantung.jpg

Kepada sesiapa yang gemar minum air sejuk, fakta ini sangat bermakna buat anda. Memanglah sesuatu yang nikmat untuk minum segelas air sejuk selepas makan. Walaubagaimanapun, air sejuk akan melikatkan minyak yang kita makan bersama hidangan. Sudah tentu ia melambatkan lagi proses pencernaan.
Sekali gumpalan minyak ini bertindakbalas dengan asid di dalam perut, ia akan memecah dan diserap oleh enzim intestine lebih cepat berbanding makanan pejal. Ia akan selari dengan enzim intestine. Dalam masa terdekat, ia berpotensi bertukar menjadi lemak dan mendorong kepada kanser. Adalah penting untuk minum sup panas atau air suam selepas makan.

Petanda Lazim Serangan Jantung Amaran berkenaan serangan jantung �

Anda seharusnya mengambil tahu yang petanda serangan jantung bukan sahaja pedih pada sebelah kiri dada.. Awasi jika terasa sakit yang menyesakkan pada dada kiri. Mungkin anda belum pernah merasa sakit dada semasa terkena serangan jantung. Muntah-muntah dan berpeluh berlebihan juga antara tanda-tanda lazim.
60% pesakit yang terkena serangan jantung adalah ketika sedang tidur dan tidak boleh bangun dari tidur. Sakit pada dada boleh menyebabkan tidak sedarkan diri. Berhati-hati dan berjaga-jagalah sentiasa.. Lebih banyak yang anda ketahui berkenaan serangan jantung, maka lebih peluang untuk anda terselamat.

http://1.bp.blogspot.com/_lZVz-ni60As/SRo65_LpsdI/AAAAAAAAAAc/-7GQC2--sw8/s320/jantung.jpg

Kata pakar kardiologi (jantung), jika seseorang telah membaca fakta ini, sebarkanlah ia kepada 10 orang lain yang dikenali, anda mungkin tidak mampu menyembuhkan pesakit, tetapi anda sebenarnya berjaya menyelamatkan seseorang dari menjadi pesakit.

Apaslah Rezki / Ilmu yang Tuhan kasik kita sama-sam kongsikan!
Dj Epoi

13 comments:

aj-saudagar-butik-cintaaliahgallery said...

Nasib baik AJ memang selalu & dah biase minum air suam...tp kekadang terlanjur gak air sejuk!Ahakzzzzzz

MaMaQaYPo FaMiLy said...

INFO yg bagus nih... Thanks Epoi!!

iedaLUVsham said...

aiyakk!! takutnyer!dah le aku ni suke minum ais!! ;p

Ivy Metaga said...

terima kasih utk info ni yer....

Ivy Metaga said...

terima kasih utk info ni...=)

amirul said...

Salam bro,

Info baik punya... thanks 4 sharing...

joegrimjow said...

fakta berguna!!

dj epoi tau viseral fat dalam badan?
nak tau ley ku cek

hysMan.. said...

walllaweiiii..
gewd info bro..

gwa tak minum ayer suam dan tak minum ayer sejuk..
gwa minum ayer tgh2..tak sejuk tak suam...ayer jarang daa..
hehehee...

la ni,bebudak pn boleh kena sakit jantung..hmmm...

tenkiu mr epoiiiiii....
lu mmg wallaweiiii..
hahahaha

Dj Epoi said...

Aj

Ahak! Ahak!! ( Gua batuk ngada - ngada heheheeheh )

Lu kena harus jaga sura dan badan siut!!!

Kang orang kater Juru Make Up...ker.......Juru Fat Up !!!!heheheh

Dj Epoi said...

iedaLUVsham

Gua ponk 2 x 5 jer weih!!!!

Best Gua ada geng heheheheh!!!!

Dj Epoi said...

Mama , Ivy , Amirul

Sama-sama kasih!!!!!

Jaga kesihatan...jangan jaga kesetanan hehehehheeh

Walaweiiiiiiii!!!!

Dj Epoi said...

Joe....

Bley gak weih!!!

Kat mana ?
Heheheheheheheehhe

Dj Epoi said...

HysMan

Lu ponk walaweiiiiii gak!!!

Gua dah tau ...LU memang jarang minum air .....
Dari Mula Gua kenal Lu di alam Maya nih!!! Lu memang seorang yang pandai menjaga Diet Makan....

Tgk Badan ler kan?

Gua ader satu KEJUTAN kalau Lu mahu.......kat tempat Gua masih memerlukan...MODEL untuk seluar BOXER brand CAP KAPAL API...

Itu ponk kalau Lu mau...arrrr?

P/S - Sakit skank dah tak kira tua muda weih!!!...........dalam perut ponk boleh mati!!!!