Friday, July 24, 2009

Suked ( Berkebun )

Salam....

Hari minggu yg lalu....
Suked8787 senyum tak hengat siut!!!

Mana idaknyer....kali ini Gua bawa beliau & anak2 tukar selera dari yg sebelumnya...hehehe
Selalunya....selalu Gua bawak diaorang gi jalan2... gi lepak2... shopping kompleks & restaurant2..

Gua ke Sg Buluh Weih..................

Mana koworang yg belum tahu tentang aper keistimewaan yg terdapat di Jalan SG BULUH

Sebenarnya jalan Sg Buluh Lama tedapat berpuluh2 puluh kedai NERSERY yang menjual pokok bunga-bungaan.....batu2 landskap,rumput landskap, kolam2 mini ,air terjun mini, ikan perhiasan, binatang peliharaan dan pelbagai lagi keperluan untuk landskap rumah.....

Memang naik binawe gaklah..... bila nak pilih Pokok2 Bunga kat sana......
Apa yang Gua nak HIGHLIGHT kat sini........memang HARGA barang2 lanskap kat sana jauh lebih murah berbanding kat kawasan2 lain.....ianya mungkin disebabkan faktor persainggan yg sihat disana ( Terlalu Banyak Kedai ).........jadik pandai2 lah koworang survey sendirik weih!!!!....

Boleh dikatakan kat sana ...MAJORITI pemilik premis2 kat sana dikonker oleh golongan Cina.....adoiyai!!! sebiji ponk tak nampak kedai orang kita heheheheheh....
Bila koworang dah kat sana.............korang boley arrrrr....lawan tawar menawar ngn APEK2 ..ASOH2 .....tak ponk AMOI 2 hehehehehe......Harga Memang Boleh dirunding......beb!!


Pada hari tuh.....Suked 8787 tak lepaskan peluang untuk membuktikan kat Gua ...yg beliau dilahirkan dalam keluarga yg mempunyai tangan manis-manis! ( Kira Terorrrr tanam Pokok arrr ) heheheheeh
Dibelinya pasu bunga plastik 2 biji ......dan benih2 sayur!!!!!!!.. " Mak aiiiii.....nak jadik petani modern katanya" heheheehehe


" Apek arrrrrrrrr!! nih bekas arrrrGua boleh ltak ituh......pokok kangkung ker? "

Pasu Bunga yang pelbagai kat sana....
" Ni pokok benih terung ker?.......benih pokok kelapa?... nih eik!!! "


Ninja Turtle..heheheheh
Robocop yg Walaweiiiiiiiiiiiii

Orang Kampung Gua panggil - POKOK CENDOL heheheheh


Anak Gua Sponge Bob kata...........nih POKOK DURIAN heheheheheh

Kaktus
Mari...Mari!!! 3 sepoloh.henggit!!!

Cantik Kan?

P/S - Yang ...oh Yang...............jangan tanam pokok kacang........tumbuhnya pokok NENAS sudah lah arrrrrrr.... heheheheehe

Dj Epoi
Rajin Berbudi Pada Tanah...Amalan hidup yang Sihat

16 comments:

iedaLUVsham said...

huuhu!! rajin nyer berjln , baguss!! huhuhu!!!

ai said...

Aku minat giler ngan pokok2 ijau. tp malangnya umah aku takde tanah :(
aku tanam dlm pasu kecik2 tu je..huhuhu

prebetsabu said...

yup !!!

mmg sg buloh adalah lokasi utama if nak carik pokok2 bunga..

mama n abah kitorang sukeee benar g situ....

mcm2 ada.. n murah..

*sg buloh jugak ada hospital kusta.. kakakaka

suked8787 said...

Nak tanam sayoq plak....nnt x yah beli...jimat duit Dj Epoi..

Ish...bila la nk semai benih2 sayoq yg beli hari tu...x dak masa lg nih...silap hrbln tumbuh pokok dlm plastik jela....hehehehe

masviona said...

dedulu rajin gak lepas ke sungai buluh if nak carik pokok bunga tp skrang nih huhuuhu....carik yg dekat² ajer deh...hiksss

aZZiela said...

Waahhh.... cadangan yg bagus tuh, baru jer berniat2 nk servey nursery ujung minggu ni. Tapi..........................................................
Jauh giler, SG BULOH tuuuuuu.!

joegrimjow said...

dlu ingat beli kaktus
sbulan
da mati

Tukang cerita said...

Salammmmmm.....


huhuuuuuuuuu...sejuk hati melihat gambar suked, asyik muka bro walaweiiii jer yg muncul, bosan jugak...hahahaaaa...... jgn mare, ucik2 skit jer... :P


Tgn saya tawar bro, tgn En.Hubby manis, macam tgn suked... :)


p/s baghu berpeluang melihat n3 pkembangan afiq...sebak....
semoga dia sihat selalu... semoga bro dan suked juga tabah menghadapi ujianNya ini...

Ivy Metaga said...

sy suka kaktus hehe....

~nEeYsA~ said...

wahhh..lma dh x berkbun..
hihi..
bunga2 mmg cntek..
tpi perlu kn perhtian..
nsib tgn sis suked tu manis...haha..

Fly said...

pehhh..baru gua tahu kat sg buluh banyak jual pokok2 bunga yang cantik camntu..suka ni kalau catlina tgk..

aj-saudagar-butik-cintaaliahgallery said...

Lalalalala....AJ keje kat Makmal Sg Buloh,setiap hr lalu kat Nursery2 nik,mate terpana jap tgk pokok2 yg Meletupzzzz....tp,nk beli,mcm tak sampai ati nk tgk pokok bunge tu mati..huhuhu,AJ ala2 tangan tak berbudi kat tanah katenyer...hmmmm

amirul said...

Salam Djepoi,
Sg Buloh!Hmmm...kampong bini gua tu!! mmg kt situ banyak nersery yang menjual pokok-pokok bunga rambang mata kalau melihatnya hehe... :)

Idalara said...

Aduh...tak rela rasanya melihat gmbr2 di sungai buloh ni..suatu waktu dulu,kak ida mng gile kalau ke sini..berpuluh2 hengget habis dek kerana bunga2 yg jd kegilaan kak ida..
namun segalanya tinggl bila kak ida meninggalkan rumah ku syurgaku di cheras..pasu2 bunga yg berpuluh2 kat rumah di hadiahkan kat tetangga kerana kesukaran nak bawa pindah..
insyaallah andai kak ida punyai kediaman sendiri nnti kak ida akan merealisasikan impian kak ida.

p/s seronok kak ida tguk suked dan anak2

hysMan.. said...

ghupernyer ramai juger blogger yg ke tempat nih..tp nape tak ketemu bila kat sane yea..
ni yg gwa musykil walaweiii niiii..
hehee...

~semangat ben10 dlm pelukn ibunya..
hope sihat sejahtera..
:)

Sulela said...

Whoaaaaa...geram tengok kaktus2 tuuuuuuu....