Wednesday, July 29, 2009

1st Time Baby AFIQ *PUCAT*..!

Salam........

Tak semena-mena malam semalam....... sewaktu Gua di rumah adik Bogsu Gua..... semalam...
Tetiba Baby Afiq PUCAT dan KEBIRUAN...
Gua dah naik panik tak hengat siut!!........ coz....ini adalah 1st time Baby Afiq jadik macam nih!
Suked ponk begitu juga................anak mata kami ashik memandang antara satu sama lain!
Gua terus ke kipas angin dan MATIKANnya.....Gua dukung jap......pastuh Gua nengok Baby Afiq masih tak selesa dan..nangis-nangis lagi......
Pastuh Gua suruh Suked ambik Baby dan buatkan sesuatu ......Dukungkan tak ponk Susukannya...
Dalam 5 minit.........bila Baby Afiq dipelukkan Ibunya....Gua lihat Mukanya kembali Normal secara beransur...........yang Pucat tadik dah semakin kemerah-merahan......
Perghhhhhh!!! Takut Gua siut!!!!

Jadik.......Gua lihat kat sini...... seorang IBU mempunyai KEKUATAN & TENAGA DALAMAN yang Menakjubkan bila disisi anaknya.....Memang Gua respek siut!!!
ITU lah kelebihan KAUM HAWA yang bergelar IBU siut!!
Itu Gua AKUI..!!!

Mak Su & Babt Afiq

Pak Su & Baby Afiq

Gua rasa lah kan...........mungkin KIPAS ANGIN dan ANGIN yang mengahala terus kearah Baby tak sesuai kut kan? Gua agak kurang Pasti.......! Ada sapa yang tahu?
Untuk makluman juga.....Baby-Baby yang mengalami masaalah jantung berlubang yang lain juga memang Cepat Peluh!!!Pak Su ,Mak Su & Baby AfiQ

Okeslah!!!!.
Gua nak TITUN dulu.............
Besuk.....Gua dan Suked akan ke Hospital Serdang untuk mendapatkan surat sokongan Hospital Kerajaan sebelum kitaworang bawa Baby Afiq ke Hospital IJN.....minggu hadapan....

Layanzzzzzzzzzzzzzzzzz
Ada sesiapa yang tahu tentang masaalah nih...dan cara Hadapinya? Tolong Yaaaaa?

P/S - Doakan yang terbaik untuk BEN10 kitaworang yer....!!!

10 comments:

aj-saudagar-butik-cintaaliahgallery said...

Alhamdulillah BEN10 bro takde ape2....
Pengalaman AJ dulu2,mase Arwah Nenek masih ade,AJ mmg tidu dgn die,Cucu kechentaan katenyer!ASrwah selalu marah2 kalu AJ buke kipas laju2 , sebab musabab ,Paru2 masuk angin,nanti bleh sesak nafas....
Betul le agakney kan ... hmmmm
Tetibe windu kat Arwah nenek....

A.I said...

ALLAHUAKHBAR Ben10!! Aku rasa betul kot. sebab kipas tu direct kat lobang idung dia. Dia jadi sesak. Isk...sib bek ada suked! Aura keibuan!! Syukurrrrr...

Naddiea said...

bro,kipas mmg x elok direct terus ke baby.terpaksa la berpanas sementara ank nk sihat.kalo boleh jauhkan kipas angin dr anak.pasang kipas pun yg paling minimum.take care n please jumpa paed kalo rasa x puas hati n risau ok.

Eta LaZiM said...

Cian Baby Afiq!! Harap EPOI & SUKED terus TABAH...

p/s: tak boleh bayangkan kalau TERJADI pada anak2 ku...

Kaiser said...

comel tu baby hang,, geram nengok...huhuhuhu

yatie chomeyl said...

memang xde sapa leh nafikan kehebatan ibu..baby SN gitu gak, bila dia nangis takmo brenti, daddy dia dukung or pujuk cman epon x mo diam

tp bila dah duk dlm pelukan mommy dia yg chomeyl nih, terus senyap :)

all the best utk urusan baby afiq yang sgt2 chomeylll tuh

@e_da said...

siannya baby afiq.. auntie doakan moga afiq cepat sembuh yerr... kak suked n bro DJ.. moga tabah ya.. sy suka sgt tgk muka baby afiq ni.. hope nanti my baby pun comel n chubby cam afiq... hehehhe

{ Miss Syahira } said...

assalamualaikum.

ye..ye..
kipas mmg tak elok sgt.
air cond pun sama.
bby akan sukar utk bernafas.
sbb my cousin ada jantung berlubang.
next week br nak masuk 1 thn.
last few months kami picnic kat pd.
tidur kat apartment.
sbb dah ramai2 kan, tidur mcm tak selesa.
so my cousin ni tidurkan dia dlm bilik.
aircond pula menghala ke dia.
so we all budget tak apa la bg dia selesa sikit.
pg tu, dia menangis tak henti2 sampai tgh hari.
siap cungap2 lg.
bawa jumpa doktor, suspect athma pula.
tak sure la kaitan jantung berlubang n athma.
tp mmg doktor advised jgn hala kan kipas/ aircond ke arah baby.
esp bila dia tgh tidur.
now on, jantung berlubang dia masih ada lg..
alhamdulillah,
dia masih nampak aktif je mcm kanak2 lain.
semoga insan2 yg kita sayangi sihat sejahtera.
amin.

Yan said...

MIL ade ckp.. baby mmg takleh berkipas..
klu dia kuat berpeluh sekalipun.. jangan berkipas... nanti panas dalam..
ntahler yanpun tak arif

Diamilikku said...

uishh..terperanjat den baca tajuk tuh...bro kipas jgn statik kat afiq..biar pusing2 takpe...statik kang takut dia lemas tak leh nafas...tu yang pucat n biru kot...
jg afiq elok2 tau..apa2 update ehhhh