Friday, July 17, 2009

Anak Gua Hilang!


Salam...........

Adoiyai.............
Tak pernah - pernah Gua Darah tinggi....tetiba....darah Gua naik siut!!!!
Naik lembut..... Gua nyer Lutut siut!!!
Tadi ......slepas balik kerja......Gua ambik Anak2 & Suked8787 ( WiFe Gua )
Kami ke pasar malam untuk mencarik menda2 untuk Berbuka Puasa.....
Suked Posa ganti hehehhehe.......Gua ponk samer gak.......tapi Gua setengah hari jew!!! kui..kui..

Ntah camana ntah!! tetiba....Sponge Bob ( anak kedu Gua ) HILANG....

Punyalah .....Gua dan Suked memasing panik nak mamposssssss!!!
Gua tanya......Suked..mana anak?
Suked tanya Gua ....mana anak?

Walaweiiiiiiiiiiii..anak kami Hilang oiiiii!!!!!

Macam orang hilang arah........kami Redah untuk mencari Si Sponge Bob...
Gua nampak Suked macam dah nak nangis dah......lagi ler..... Gua ponk jadik kelam kabut!!!

Selepas Hampir Lima 5 minit.....kami carik!!!
Suked jumpa anak Gua kat kawasan JUAL SAYUR sedang menangis disamping REMAJA Melayu...yang Gua tak sempat nak ucapkan Terima Kasih......

Dah arrrrrrr Gua malas nak Cerita nih lagik!!!
Alhamdulilah......Anak Gua dah jumpa.....
Gua ucapkan Terima Kasih Pada Remaja yang menjaga anak Gua itu....


Sponge Bob sewaktu Entry ATROMAN TARO

Sponge Bob ngn Muka Ganasnya...


Kalau lah?
Tak Tau Nak Cakap weih!!!!

P/S - Selepas nih.............*bergari lah* anak2 Gua selepas ini.......!!
P/S - Pengajaran kat sini....hati2 bawa anak gi jalan2 ......Gua dah serik siut!!!!
P/S - Sponge Bob gi kat area jual sayur............mungkin besuk nak masak lauk Tom Yam kat Gua hehehehhehe

Gua marah pada dirik Gua sendiri selepas apa yang terjadi!!!!!!!!!

28 comments:

miela77 said...

Salam...cam ne leh jadi cam tu...riso iela dgrnya...nasib baik jumpa...syukur alhamdulillah...pengajaran utk Dj Epoi dan peringatan tuk iela agar berwaspada sewaktu bw anak beli belah...huhuhu...seriau masa baca title entri nie tadi...

nadnye said...

comel siot, anak hang tu.. ishh sape tak risau kalau anak hilang, nasib baik jumpa, sekarang nie mmg tgh hot anak orang hilang..
hati-hati di jalan raya la..oppss.. hati-hati bawak anak berjalan..
sebab tu la kitaorang kalu gi supermarket masukkan aje budak2 dalam troli, orang nak cakap apa cakap la... asal anakku selamat

p/s:tak pun beli harness (yang lekat kat tangan tu mak@bapak n anak)

Redynne™ said...

hati2 ye suked n DJ..

alhamdulillah x jauh perginya permata hati tu..

:)

ToPeNG_OPeRa said...

huh.
kabOt seh..
~seb baek ak xder ank lg.
hak3.
ape2 pOn cOngrat!!!..
sbb jmpa blik sPonge bOb yg cOmey..
~ader ker Org wat rendang baby??
cOnfius~

amirul said...

Salam Tuan DJ,

Syukur Alhamdulillah... dapat jumpa balik... Lain kali lebih berhati2 k? Sila pimpin tangan anak2 ketika berjalan... selalunya mak bapak suka membiarkan anak2 mereka berjalan sendiri... tu yang secara x langsung mengundang perkara yang x diingini... apapun jadikan pengalaman ini sebagai pengajaran... wallahualam...

ALUNAN TINTA said...

apa ni bro..haha.nasib bek jumpa.

Yan said...

ish klu yanpn tak taula camne perasaan... haru giler... risau, sedih.. seme campur baur...

CAHAYA said...

Isk isk. Macam mana la boleh ilang tu. Ni mesti asyik tengok makanan ni. Lenkali shopping berdua dah la. Bahaya tul!

Dj Epoi said...

Salam Semua........

Gua dah betul2 INSAF nih ...
Sob...sob...sob.....

Suked Rotan BONTOT Gua tadi huhoooooooooo!!!!!!!!

Alahamdulilah Shukur.....

Memang Cuak Abis Siut!!!!

AdeLaide NinaSe.. said...

adooyaii!!! nina lak, hp mama nina hilang masa g swimming pool!!! my mistakes... lupa taruk dlm loker!!! waa... mati nina nk mnjwb ngan mama!!!

~nEeYsA~ said...

nsib sume nyer ok kn..
alhamdulillah..

*SiRibenMerah said...

lorhhh haiii.. nak buang anak ke neh?? iskkk.. bahaya tuh...lenkali kalo rasa2 nk hilangkan dia, meh sini.. hantar kat Langkawi neh.. biar Riben yg jaga...
Akak n Abang, jgn la hilangkan bakal menantu I neh..iskkkk.. susah neh nk jumpe spongebob ensem camneh.. ada ghupe manusia.. slalu duk tgk spongebob yg mmg kaler kuning, bentuk petak ngan seluar petak... hehehehe.. take care spongebob..

@e_da said...

huhuuuuuu seriau dengor kan.. sib baik jumpa.. lepas ni mmg kena gari tgn anak2 ngan tangan anak2 atau maknya.. heheh,,.. sape tak sayang anak kan.. huhu syukur dia tak apa2...

Baby Lyana said...

tu la... asyik dok pimpin tangan puan suked ajer ni..lupa nak pimpin tgn sponge bob.. so, moral of the story.. pimpin la tgn anak2.. hehe...sy pun gi mana2, Lyana tak dibenarkan ketak jauh...nak pilih brg pun stroller letak depan mata....kalau la hilang...wooooo..mana nak carik ganti gibik ku itew

echah_syed said...

dapat bayangkan perasaan korang berdua.. :(

jgn hilang anak..hilang h/phone pun gelabah giler pasai semua ada dlm tu huhu..

ai said...

Ya Allah...sib bek!!!!

ciK LyndaWawa igUana said...

comelnye dia ketika senyum...

Fly said...

Oh menantuku...Alhamdulilah, yang penting selamat bro, benda nak jadi dan kita yang membaca jadikan pengajaran dari pengalaman lu nih :

MariaFaizal said...

Berderau darah baca title entry ni!
Alhamdulillah handsome Spongebob selamat & happy....

Sama2 kita beringat bro as Adam & Ayesha ponk suka lari2 bila kat public.Takut I....

Happy weekend...

||alis|| said...

salam;
comel sukmo anak2 ;)

org kata biar hilang duit, jgn hilang anak.

TiNiE said...

sukur, tak kemana dia pergi...
huhuhu...

tgk anas, tingat najihahku...

cerpelai said...

Takyah marah diri sendiri bro.. Biasa laa manusia, takde yang tak lepas dari kesilapan.. Dari kesilapan tu jugak kita kena belajar ye tak?

Memang seriau kalo anak tetiba ilang nih.. Kalo kena kat gua mau gua jadi gila terus..!! Alhamdulillah semua selamat..

aYu said...

em...
ya Allah..
tekejut aku td..
alahai spongebob yg ensem...
sian mak ayah kamu..
rsau meke...

**kalau ada anak nnti kena jga bbetul ni.ehehe

MaMa aYiN_FaSHa said...

huhuhu..mmg cuak siutttttttt..aku pon pernah termissed anak around 10 minutes..heheh.kat Alor Star Mall..jenuh memanggil..sekali dia dok dlm fitting room daaaaaa...bikin muka aku dah mcm hantu..pucat kesi...huk..huk..huk..

Idalara said...

alahai...nape le lalai sgt..bebudak ni bukan boleh terlepas pndg wlupun sesaat..kak ida pun pernah alami kes ni kat sogo ms zaki kecik2 dulu..mcm nak pitam rasa..alhamdulillah mujur takk lama hilangnya.lain kali hati2 ye..

Diamilikku said...

hurm...benda yang sama penah jadi kat su n mizan..dua salah mizan...terlalu asyik ngan hp...geram pun ada kadang2...yg first jadi masa bawak tisya jalan2 kat plaza masalam..dia boleh ralit duk layan sms..biar je tisya lari..sekali dah habis bals sms tgk tisya takdak..berderau darah su....nak nangis dah masa tu..anak org kannn..walaupun anak sedara..jadi apa2 tetap bersalah kan..last2 tgk tisya duk elok je atas mainan masuk2 duit tu..selamat rasa..yg kedua jadi kat alesha..baru lagi..pi beli kain nak buat baju melayu diorang..suh mizan tgk alesha..dia boleh duk balas sms sekali lagi...biar alesha..last2 cari tak jumpa...nasib baik alesha berpusing dalam kedai kain tu jer...kalau kuar org bawak lari ke..tak ke naya...eiiii geram sungguh ngan mizan masa tu..rasa mcm nak amik hp tu baling tau....

so bro...lenkali..kita semua kena beringat...tapi tulah..bila jadi macam ni saya selalu duk pk kaum2 bapa ni suka amik mudah....

kakyong said...

terlambat sudah mbaca n3 ini..

tak per lah dah selamat pun.. semoga jd teladan utk semua..

kakyong dah lama x g pasar mlm.. tiap kali g en ayah jer... sbb nya riso hal2 yg mcm ni ler... kalo kat pasaraya tu lain le, sbb anak2 boleh dok dlm troli..

ALhamdulillah, mujur ade remaja yg prihatin...

iedaLUVsham said...

adus!!! exercise jantung aku baca anak ko ilang bro! jaga baik2 ek, dah la comel2 anak2 ko bro, take care ;)