Wednesday, July 8, 2009

Gua di UPGRADE QONQUAS & QLASSIC

Salam...
CAP & HANDPHONE itu menandakan Gua menghadiri Kursus lagi weih!!!!
Adoiyai!!!!...........kena UPGRADE lagi nih!!!

Untuk Kursus kali ini.....adalah berkaitan ngn COMPARISON
QLASSIC Standard & CONQUAS Standard...

QLASSIC adalah Malaysia Standard ( CIDB )
CONQUAS adalah Singapore Standard

Selepas Gua abis Kursus nih baru Gua tau...yang MALAYSIA STANDARD lebih rendah gred Piawaiannya daripada Singapore Standard adoiyaiiiiiiiiiii!!!

Tujuan Gua dihantar bersekolah disini adalah tak lain tak bukan untuk memastikan TAHAP MUTU kerja untuk projek Construction Gua mencapai tahap Piawaian yang Tinggi......

Piawaian Apa?
  • Quality MUTU KERJA arrrrrrrrr!!!!!
  • Dari Planningnya sehinggalh ke END Produk/ Handing Over sesebuah Projek.
  • Salah satu sebab yang paling UTAMA sesebuah syarikat ingin mencuba untuk menjalankan sistem Qlassic dan Qonquas adalah untuk mengetahui GRED atauponk Level Quality yang bagus!!!! Aper Yang Gua boleh katakan.......sistem ini.....memang TERLALU susah untuk mencapai tahap tertingginya........
  • Apabila Sesebuah Syarikat berjaya melaksanakan,.......projek tersebut akan diberikan Gred/Ranking keseluhan yang DIIKTIRAF di MALAYSIA & SINGAPORE ..............Nama Syarikat pon boley UP cikit arrrrr hehehe
  • Hanya syarikat-syarikat besar sahaja yang menjalankan sistem ini.......ini kerana ianya memerlukan Belanja yang besar dari semua segi.......Pengalaman, Kepakaran,Teknologi.Tenaga Kerja Mahir & Banyak lagilah yang perlu diambil kira.
Boleh tahan gak arrrrrrrrr trainning nih.....naik Walaweiiiiiii gak arr kepala otak nih heheheheh

Qlassic & Conquas



Perbezaannya!


Antara Sahabat2 Gua yang terlibat!


P/S - Dalam Malaysia ...
Company Gua menduduki ranking ke 4 untuk Qlassic Standard ( CIDB Malysia )
Dalam Singapore Standard ( QONCUAS ) Company Gua menduduki ranking Num 11

Walaweiiiiiiiiiiiiiiiiii
Tahniah arrrr buat semua yang terlibat!!!

7 comments:

attyfir said...

selamat berkursus

Apai said...

Semalam baru tengok iklan tv pasal Qlassic. Bro, projek kecil pun kena ikut piawaian Qlassic ke?

Dj Epoi said...

Atty's

Terima Kasih....

Dj Epoi said...

Apai

Projek kecil ponk boleh gak.....
Tapi rasanya....kalau kecik diaorang tak buat....

Pasal KOS nya...tinggi!! dan requirement nyer..memang walaweiiiiiii habis!!!

Anonymous said...

Hi DJ Epoi,
Piawai QLASSIC or CONQUAS adalah boleh dicapai. Jika perlukan penilaian pihak ketiga, bolehlah hubungi kami di alamat: www.canaanbuildinginspector.com.

Anonymous said...

Ada sesiapa tahukah kenapa "list" semua projek QLASSIC tidak disebarkan kepada orang ramai?

Unknown said...

kat mana kursus ni ?