Tuesday, May 5, 2009

Mama Oh Mama!!!


SELAMAT HARI IBUIbunda Gua - Umi Hjh Arpah bersama ngn Cucunya......Syamil & Anas

Orang kata Gua lahir dari perut Mama..!!!..
( bukan org kata...memang betul ponk..)

Bila dahaga, yang susukan aku....
mama
Bila lapar, yang suapkan aku....
mama
Bila keseorangan, yang sentiasa di sampingku.. ...
mama
Kata mak, perkataan pertama yang aku sebut....
mama
Bila bangun tidur, aku cari....
mama
Bila nangis, orang pertama yang datang .....
mama
Bila nak bermanja, aku dekati....
mama
Bila nak bergesel, aku duduk sebelah....
mama
Bila sedih, yang boleh memujukku hanya....
mama
Bila nakal, yang memarahi aku....
mama
Bila merajuk, yang memujukku cuma....
mama
Bila melakukan kesalahan, yang paling cepat marah....
mama
Bila takut, yang tenangkan aku....
mama
Bila nak peluk, yang aku suka peluk....
mama
Aku selalu teringatkan ....
mama
Bila sedih, aku mesti talipon....
mama
Bila seronok, orang pertama aku nak beritahu.....
mama
Bila bengang.. aku suka luah pada..
mama
Bila takut, aku selalu panggil...
"mamaaaa!!! "
Bila sakit, orang paling risau adalah....
mama
Bila nak exam, orang paling sibuk juga....
mama
Bila buat hal, yang marah aku dulu....
mama
Bila ada masalah, yang paling risau....
mama
Yang masih peluk dan cium aku sampai hari ni..
mama
Yang selalu masak makanan kegemaranku....
mama
kalau balik ke kampung, yang selalu bekalkan ulam & lauk pauk.....
mama
Yang selalu simpan dan kemaskan barang-barang aku....
mama
Yang selalu berleter kat aku...
mama
Yang selalu puji aku....
mama
Yang selalu nasihat aku....
mama
Bila nak kahwin..Orang pertama aku tunjuk dan rujuk.....
mama

Aku ada pasangan hidup sendiri....

Bila seronok, aku cari....pasanganku
Bila sedih, aku cari....
MAMA

Bila berjaya, aku ceritakan pada....pasanganku
Bila gagal, aku ceritakan pada....
MAMA

Bila bahagia, aku peluk erat....pasanganku
Bila berduka, aku peluk erat....
MAMAku

Bila nak bercuti, aku bawa....pasanganku
Bila sibuk, aku hantar anak ke rumah....
MAMA

Bila sambut valentine.. Aku bagi hadiah pada pasanganku
Bila sambut hari ibu...aku cuma dapat ucapkan “Selamat Hari Ibu”

Selalu.. aku ingat pasanganku

Selalu.. mak ingat kat aku

Bila-bila... aku akan talipon pasanganku
Entah bila... aku nak talipon
MAMA

Selalu...aku belikan hadiah untuk pasanganku
Entah bila... aku nak belikan hadiah untuk
MAMA

Renungkan:
"Kalau kau sudah habis belajar dan berkerja... bolehkah kau kirim wang untuk mak?
mak bukan nak banyak...
lima puluh ringgit sebulan pun cukuplah".

Berderai air mata jika kita mendengarnya........

DJ EPOI - SAYANGILAH & GEMBIRAKANLAH IBU & AYAH kita......selagi mereka masih bersama kita......

**************************************************************************************
Tak bagi Banyak.......Bagi Cikit!!!!
Tak bagi Hari ini......Bagi Besuk!!!!
Jangan Tak Bagi Langsung .....heheheheheh


Buat Rakan2 Blogger Yang Bergelar Ibu............Selamat Hari Ibu Buat Korang Gak!!!


14 comments:

MaMaQaYPo FaMiLy said...

Ten Q!! MaMa terharu.. huhuk!!

Diamilikku said...

selamat hari ibu untuk suked...
juga untuk semua ibu2 yang berkunjung ke blog nih..
semua ibu2 yang ada di dunia ini

amirul said...

Salam Bro,

adoiiiiiiiii panjang lebar ayat lu la bro mcam surat berantai lak hehehe...yup kita lahir dari perut ibu kita patut hormati dan hargai pengobanan mereka membesar kan kita sehingga dawasa. mam n,pa... love u so,much...

P/S: Selamat hari ibu buat semua

hysMan.. said...

gwa yg rock kental ni pon mengalir airmata tatkala membaca n3 lu nih bro..
walucamne pon as lelaki da kawen camnepon ibubapa still no.1..
tanggungjwb menjaga ibubapa n isteri tetap pada lelaki sampai bila2..
iye ke??gwa rasa laa..
insyaAllah moga ibu2 kita sihat selalu..
aminn...

SELAMAT HARI IBU...
:)

Naz said...

Wallaweii bro...
Bagus banget entry ni. gwa merenung jauh bila pikirkan org tua aku. rasa mcm x terbalas jer budi dia kat aku... sob3x, ni yg sedey + terharu ni... Selamat Hari Ibu...

@cu SaYaNg said...

sedih kan baca cerita nie?
masa gua dpt emel cite nie,gua nangis bro...gua ingt ibu gua kat kg...gua ingt arwah ayah gua yg dh lama pergi...gua rindu diaorang...


bro,lu dh sihat ke?

boboiz said...

tersentak hati aku baca entry ni..

betul tu bro..kalau takde byk nak bagi kat mak bagi sikit...

cerpelai said...

Pehh..
Cayak laa bro..
Menyentap kalbu la pulakk..!!

Selamat Hari Ibu jugak gua ucapkan..

Naddiea said...

bro,sedih kan bila baca kata2 yang ala2 pantun neh.huhu....sayang ibu saya!!

Ibu Ayra said...

selamat hari ibu utk mak n wife dj epoi...

Fly said...

salam sahabat. Alhamdulilah lu dah sihat.

Selamat Hari Ibu buat buat mereka yang bergelar ibu

Sulela said...

Huuuuu...I love my mak...

Selamat Hari Ibu...

Naz said...

Selamat Hari Ibu kepada semua yang bergelar Ibu. gwa ada wat lagu pasal ibu. jenguk2lah blog gwa yg 1 lg tu.. :)

ai said...

mcm tu le anak2 aku..

"mama..."

"mama.."

"mama.."

sampai laki aku lak yg rimas..ngeh ngeh.."jgn la asik mama..mama..mama..jgn kacau la mama tu..kesian dia.." :) sayang abang..sayang anak2 mama..