Monday, June 8, 2009

Nenek Ku...




Ku Puas!!!

Tuhan memberikan ku kekuatan memikul Nenek ke rumah sakit.....


Ku Puas!!!

Walaupon kepulanganku hanya seketika…….

AnakMata Nenek tepat memandang Anak mata cucu nakal nya ini…….


Ku Puas.......dapat mengesat lebihan air minuman dibibir manis Nenek


Yang Paling ku Puas...Nenekku masih tersenyum melihat Isteri & Anak2 ku disisinya...

Lebih2 lagi......anak bongsukku........ ( Afiq Safwan )


Ya Allah...berikanlah kekuatan Buat Nenekku....





Dinanti……Masih Lagi Menunggu…..

Pulanglah Wahai Semua………

Walaupun biar sesaat……..

Ku Percaya..... Biar Pun Sekilas Pandang…….

Ianya Penawar Rindu Segala...



- Tq Asrul yang membantu Gua kat Alor Setar

13 comments:

Fly said...

betul tu bro...sayu gua melihat saat lu mendukung nenek lu masuk ke dalam kereta, terus gua teringat arwah nenek gua.

SYAbAR said...

Kak bangga ada adik yg prihatin seperti Anuar. Walau ayah dan mama nun jauh di Mekah, anak cucu Haji Abdul Rani bekerjsama memikul tanggungjawab dan menjaga nama baik ibubapanya. Syabas Anuar dan terima kasih Su kerana memahami situasi kami adik beradik...

Kak akan menyusul balik sedikit masa lagi.

Diamilikku said...

dan kami dapat melihat wajah kepuasan itu....alhamdulillah....
pengorbanan seorang cucu..biar nakal tapi hati kena baik...kan bro kannnn

Baby Lyana said...

Cucu yang baik yer.. sy tak berkesempatan dukung nenek lagi..tapi dukung mak bawak gi hospital..dan dukung arwah abah dulu memang selalu.. masa dia di hospital dan sebelum sy kawin dan ade anak la.. now, tak larat dah

sabrosa said...

tahniah bro..lu dah jalankan tanggujawab lu yg sepatutnya..biar penat asalkan puas!!!

Naz said...

aku tengah sebak ni bro... terharu aku tengok gambo ko angkat nenda dr rumah ke kereta... aku nak nangis ni...

Naddiea said...

alhamdulillah walaupun cucu yg sorang ni nakal tp tetap ingat pada nenek tersayang.teringat nenek kat kampung..bg nenek2 ni x de penawar yng paling berkesan selain drpada kehadiran anak cucu n kelurga yg lain.

ai said...

:( .....

@cu SaYaNg said...

menitis air mata acu saat tgk lu angkat Tok Bedah...sedih..

tetiba acu terkenang kan arwah ayah..rindu nye...arrrggghhhh!!!

MariaFaizal said...

Finally dapat jugak put some comments here. Dari tadi dok try but your page was blank each time open :(

And melihat wajah nenek bro, rindu teramat pada Atuk sendiri.Semoga Allah rahmati org2 tua kita yg terlalu byk berjasa & berikan kesihatan yg baik sentiasa.Ameen...

MaMaQaYPo FaMiLy said...

Semoga Tok Bedah beransur stabil..

MaMa x penah kenal nenek sendiri sbb mereka meninggal awal... baik belah mak atau belah abah...

Terharu tengok tanggungjawab yg dah EPOI tunaikan... Hanya ALLAH yg mampu membalasnya...

echah_syed said...

bertuah suked sbb dpt suami yg penyayang & bertanggung jwb...

suami yg baik adalah seorg anak yg sgt menyayangi keluarganyer lebih2 lagi kpd ibu & adik pompuannyer..

semoga bro dikurniakan umo yg pnjg dan rezeki yg melimpah ruah.amin

kakyong said...

waktu kecil didukung & ditimang nenek,
sudah besaq mendukung cucu... semoga terus menjadi anakcucu berjasa... *terharu*... daku dah lama takdak nenek..