Tuesday, January 26, 2010

PUSTAKA PERINGATAN P.RAMLEE

Salam....

P . RAMLEE


Siapa yang tak kenal.......?
Kalau tak kenal pendek umur ....hahahahhaha.......sorry gurau k

Hujung minggu lepas tiada temu janji untuk Projek2 Fantasia Gua................zassssssssssss jew lah...bawa anak bini jalan2 huhuuuuuuuuu........kebetulan pulak.... adik2 Gua pon semuanya tak der kerja......diaorang pon zaaaaaaaaaaaaasssss ikut sekali huhuuuuuuuuuuuuu....
Dah puas nak tgk hutan-hutan batu ditengah bandaraya Kula Lumpur
Gua cari kelainan cikit untuk beriadah kali ini....
Kali ini Gua bawa anak2 Gua gi melawat ke PUSTAKA PERINGATAN P RAMLEE di SETAPAK KUALA LUMPUR...

Best.....!!

Nostalgia beb!!


Gua 5 Beranak.....
Alhamdulilah....
Masa Gua kini banyak dihabiskan bersama ngn keluarga ketika ini...


Kebetulan juga ......
Rakan Gua RASHID & geng Bikers dari SARAWAK datang ke Kuala Lumpur....
Gua ajak diaorang sekali beb!! hahahahh.....sorry arrr Rashid...
" Kamik bawak kamuk jalan - jalan sinik "
hahahah...ntah betul tak betul bahasa Sarawak Gua huhuuuuuuuuuu

Yang nih teringin nak berlakon jadik ......P Ramlee heheheh....
Dia be;asahnya masuk kedalam kereta terakhir yang P Ramlee gunakan...
Untuk makluman anda.....kereta Datsun jer siut yg P Ramlee digunakan....


BAiknyer Num....heheheh




Ini adalah salah satu daripada rumah yg pernah disewa oleh P RAMLEE
Dipahamkan P Ramlee banyak menyewa rumah di persekitaran Setapak ini....kalau tak salah Gua ...kat kawasan nih jer 3 buah

Model Rumah Kelahiran P Ramlee di Pulau Pinang....dan kini juga menjadi Pustaka P Ramlee disana

Antara pakain yg pernah digunakan oleh Arwah P Ramlee & Saloma
Biola Kesayangan P Ramlee


Mula melangkah jer kedalam rumah ini.....
Meremang gak bulu ruma Gua siut!!!! heheheheh
Selingan2 Lagu2 Arwah dimainkan disini huhuuuuuuuuuuuu..

Antara Koleksi Hadiah Penghargaan yg diperolehinya....
Hebat!
Clap x 3

Banyak Fakta2 dan Salasilah P Ramlee dipamirkan disini...
Wow!!! P Ramlee banyak kali kawin siut!!!.....macam felem2 nya juga hehehe
Gambar ini adalah gambar 8 Hari sebelum pemergian
SENIMAN YANG TIADA PEGANTI
Al - FATIHAH

Apa yg Gua nak bagitau kat sini......
Sesekali bawa anak2 gi jalan kat tempat2 Sejarah camnih.....sempoi!!!
TAk Caya..........gi redah sini huuuuuuuuuu

8 comments:

@cu SaYaNg said...

wah...cam best ja..
acu pun nak p gak lah nanti..hehehe

Ieza said...

memang cam best..ieza x pernah gi lagi..ti bleh la ajak hubby gi ni..

azieazah said...

Antara tempat yg sesuai untuk anak2 generasi kita melihat dan mengenang kembali kegemilangan pelakun hebat negara...

Kak Azie pernah bawa anak pegi Balai Seni Lukis Negara. Enjoyyy...!

CAHAYA said...

lama tak pegi sini. dulu pegi time buat projek kajian tempatan sekolah.

siti murni ishak said...

tak pernah gi...mesti pengalaman yg menarik. tgk gmbr pun mcm best jer..

kakyong said...

menarik.. bagus kan utk anak2 & ibu ayahnyer juga...

Dj Epoi said...

Semua....

Maaf yer....agak cibuk nak jawab secara perseorangan hari ini heheheh
Nanti Gua redah gi rumah Luorang k...

Apa yg Gua nak katakan kat sini...memang best!!
Gua SETUJU kata KAK AA

Harap maklum.....bila dah jadik KULI nih.....semua nak kena buat weih heheheheheheh

Naz said...

ko dah kasi aku idea lah... pas ni aku nak terjah sana pulak...!