Friday, January 29, 2010

GAJI ......" elek...pocik "


Salam......Jumaat semua....

Semalam....sepatutnya.....Gua dapat Gaji terakhir Gua .....seperti tiap2 hujung bulan...huhuuuuuuu....
Tapi bila Gua check kat bank semalam " Elek Pocik " .......

Gua jadik binggung gak sekejap beb!......takkan Gua nyer Gaji diaorang tahan kut...?
Gua berenti pon cara baik jer.....
Takder pulak.... Gua bergaduh bertumbuk ker haper2 kat situ....
Nak kata...Gua tak handing Over proper kat diaorang....SEMUA Gua dah buatkan...huhuuu....

Zaaaas ajerlah..... roger2 kat HR Gua.....nak tau... per hal.... Gaji Gua takder....
Banyak kali Gua call..........asyik busy tone jer siut!....nih yg buat angin Kus2 Gua terus naik nih ......

Last2 sekali terpaksa Gua terus roger kawan Gua yg masih SETIA ngn bekas Company Gua heheheh.....then terus mintak tolong dioarang sambungkan..kat HR Department......

Yeszaaaaaaaaaaa dapat bercakap ngn HR Manager sendiri siut..........

Owhhhhhhhhhhh....rupanya....untuk last Gaji Gua.....diaorang bagi Gua CEK siut!!! Binawe sungguh heheheheh...manalah Gua nak tau.....inilah salah satu2nya company yg pernah kerja siut!!!......dari Student Practical sampai lah ke tahun 2010 nih....16 tahun beb !

Dijanjikan diaorang ....petang semalam diaorang akan bank in kan.....

Alhamdulilah....shukurrrr......


Masuk minggu nih....dah 2 minggu penuh Gua lepak2 kat rumah....beb!
Seronok siut......MASA Gua sekarang banyak dihabiskan ngn Anak Bini Gua......

Yang menjadi ketakutan bagi diri Gua sekarang adalah Pinggang Gua masih belum baik sepenuhnya lagi.....kaki kanan Gua pon masih kebas-kebas lagi........

Pasal kerja Gua tak takut sangat beb.......sekarang nih pasal kesihatan yg terpaksa Gua selesaikan dulu ketika ini...huhuuuuuuuuuuu......doakan yer kawan2

Selepas nih....harus ar...Gua ALL OUT untuk tumpukan perhatian sepenuhnya terhadap bisnes Gua....pulak......

Gambar kat bawah nih......adalah gambar last day .....Gua menggunkan " Finggure Print "kat company Gua huhuuuuuuuuuuuuuu ( Macam Punch Card lah jugak mentang nih ).......
Kat company korang guna tak mentang nih? heheheh


Biasa ..ar.... kan.............
Bila Otai-otai berenti kerja harus ar diaorang buat makan2 aper yg patut kan.....?
Heheheheh.....jom layanzzzzzzzz






12 comments:

azieazah said...

Kat ofis Kak Azie, guna kad jer... tempek kat benda mcm yang EPOI buh jari tu juga..

tapi utk farewell party ni, Kak Azie tak minat langsung..

Kak Azie lompat 2 company setakat ni (yg skang yg ke 3), tak pernah sekali pun Kak Azie izinkan depa buat celebrate...
cukup tak suka..

Semoga EPOI terus sukses, diberi kesihatan yang baik dan aman makmur...

Azrul Hisham said...

kat ofis saya guna thumbprint.. :)

terliur plak tengok makanan tu..huhu

Dj Epoi said...

Kak AA

Amboih..akan Gua nih...
Tak boley nak celebrate2 siut!!!
Mungkin pandangan Akak berbeza disini....hahahhaha

Gua ok jer Kak....org nak belanja ...Gua rembat jerlah.....hehehe

KAK AA.....bila Gua pikirkan2 ..kalau seseorang itu nak berjaya dalam karier nya.....org tersebut haruslah berpindah randah kerjanya...dalam bahasa halusnya...harus mencari perkara/pengalaman yg baru dalam dirinya...

Dan bila lompat melompat terjadi...gaji boleh UPkan sikit daripada increment yg biasa heheheh

Kan?
Kan?
Kan?

Kak AA tolong jawab....
Gua suker ngn jawapan IKLAS Akak..

Dj Epoi said...

Azrul Hisham...

Meh lah yob!!!
Lepas solat yob!!!

;}

Makan ngn Cinta Hati sedap tuh Yob!!!

Naz said...

agaknya kalo gaji lu tu x kuar.. mau lu bakar itu tong sampah company.. hahahaha.. sronok nmpak bro. badan pun semakin sasa... lu g lah jmpa tukang urut, kasi adjust apa2 yg patut...

iEtaFAkyR@ said...

sunway yer bro?? sy pun liase byk job ngan sunway. hubby pun keje sana gak...lama sungguh bro jd pekerja nan setia itu! hebat lah....

azieazah said...

EPOI... perkara utama bagi orang lompat company biasanya sebab apa? GAJI ler kan?

sebab2 lain tu ada banyak, tapi tak se“strong” sebab gaji..

Memang ada banyak baiknya lompat company, apa lagi bila kita ada kemahiran atau skill hebat yang orang lain tak leh nak beat.. So market kita luas, and bleh demand ler kan?

Tapi dalam masa yg sama jgn perkecilkan orang2 lama yang berpengalaman (no paper nak listkan pengalaman nih) wpun lulusan mereka hanya SPM..

Kak Azie memang galakkan orang lompat company bila ada peluang yg LEBIH BAIK terutama bagi yg masih muda dan kuat kederat utk kerja keras..

Pengalaman ajar (training) ramai junior, sering Kak Azie bagitau, jika ada peluang yg lebih baik, pergilah, rebutlah... tetapi awas, jangan sekali-kali burukkan company lama tempat kita pernah cari makan... Tak baik tauuu...!

A.I said...

sib bek dapat gak gaji tu..kalau x, ada yg malatop nnt. hihihi

camne la ngan sakit kau tu..ish. take care k

Dj Epoi said...

ietafakyra

Yap!! SUNWAY

Oic ...hubby u juga Sunway...
Department mana eik?
Staff Sunway ada 13,000 orang owhhhh!!

Dj Epoi said...

Naz....Yap!...nak kena adjust sikit skank nih....

NAZ Lu tau tak jalan KEBUN kat mana?
Diaorang cakap kat sana ada seorang tukang urut hebat!

Anonymous said...

canggih arr bro pkai thumb scan tu tmpt koje kami pkai kad bese je

Dj Epoi said...

Ai


Alhamdulilah...ada....
Susah hati juga selagi tak dapat heheheheh!!