Wednesday, January 6, 2010

Projek Fantasia JENARIS

Assalamualaikum dan selamat pagi semua....
Apa khabar?

Tentu semua baik2 ajer kan?
Gua ponk Ok2 ajar.............
Cuma masih sikit2 bluuuuuuuuuuuur hehehehh.....
Almaklumlah.... masih lagi ....rasa macam mimpi yang Gua dah jadik Towkeyyyyyyyy merangkap KULI... heheheh

Alhamdulilah.....

Kat sini ........Gua kembali berkongsi lagi Tips2 RENOVATION & DECORATION yang PROJEK FANTASIA Gua yg sebelum ini.
Insyaallah lepas ini semua gegambaw Projek Fantasia yg MELAMBAK dalam simpanan Gua ....bakal Gua kongsikan......almaklumlah dulu....busy tahap gaban.......skank bila dah buat menda2 nih FULL TIME.....rasa macam dunia dan waktu ........macam Gua yang punyaaaaaaaaaaaa heheheheheheheh......

Jom Layanzzzzzzzzzzzzzzz

Projek : Double Storey Terrace ( END Lot )
Lokasi : Kajang
Tuan Rumah : Abg Izam & Kak Noi

SKOP :
  1. Mengubah rupa paras dalaman Dapur heheheehhe
  2. Kerja2 menyambung /menambah sambungan Dapur ( Belakang ) 1 Tingkat
  3. Kerja2 memecah membuat Tandas Baru yang lebih walaweiiiiiiiii
  4. Kerja2 membuat Counter top Konkrit & Tile di dapur dan tandas
  5. Kerja2 menukar tile lantai dan dinding dapur
  6. Kerja2 Pendawaian Elektrik & Pemasangan Fitting lampu
  7. Sedikit kerja2 mengecat
  8. Kerja membuat Kawasan Rehat di hadapan poarch ( Open Konsep )
  9. Pemasangan Tile Car Poarch
  10. Kerja memasang Plastered Ceiling di Hall & Dinning



Untuk Tandas.....
Gua designkan ala2 konsep Islam gituh.....
Gua asingkan antara jamban dan kawasan mengambil wuduk


Colour Pink pilihan hati Tuan Rumah....
Cerah,Lembut & Bersih
Memainkan peranan untuk mengubah keluasan sesuatu kawasan
Gua sembunyikan pandangan secara terus JAMBAN Cangkung daripada pimtu masuk Tandas


Proses mengubah DAPURKerja membuat Konkrit Counter Top untuk Dapur

Tiang Utama/ Column asal yang tak dapat Gua buangkan... terpaksa Gua pikirkan untuk dimasukkan sekali dengan design dapur ini

DIINGATKAN!
Jangan suka2 BUANGKAN TIANG ok....!

Kang ...tak pasai2 rumah runtuh heheeheheheh...
Tiang yg kurang didalam rumah juga memainkan peranan KERETAKKAN dinding dalaman.

Gambar Atas - Dapur SEBELUM
Gambar Bawah - Dapur SELEPAS

Walaweiiiiii kan?


Perasan tak?
Tiang ASAL ...Gua semubunyikan untuk diajdikkan ARCH Dapur huhuuuuuuuuu...

Plastered Ceiling & Lighthing

Untuk sambungan belakang....
Walauponk setingkat jer sambungannya
Gua dah designkan sekali untuk LOAD 2 Tingkat...
Kirannya OWNER inginkan sambungan di masa hadapan....dah tak jadik masaalah..

Buat Rumah kena ikut BUDGET weihhhhhhhhhh.....hahahahahah

Yang paling penting! rumah boleh di UPGARDE di belakang hari....tanpa menjejaskan STRUKTUR ASAS.....Paham!
Kalau tak paham gak.....Boleh Roger Gua di num kat "sebelah tepi" tuh!! heheheheh

Nih adalah permukaan Original Depan Rumah...
Nak tengok ...Gua ubah pemandangan Muka Depan Rumah ini.....dan kerja touch up yg lain
Tungguuuuuuuuuuuuuuuuuu!!!!! dilain Entry k

Byeeeeeeeeeeeee.......Assalamualaikummm!


Ucapan Penghargaan :
Terima Kasih Diatas kepercayaan yg diberikan kepada saya buat Abg Izam & Kak Noi.
Segala kekurangan dan keburukkan datang daripada saya sendiri....yang baik itu datang dari Allah S.W.T
Mohon Maaf dan kurang lebih ....minta dihalalkan

Pengajaran yang Gua belajar kat sini :
Dimasa bulan Puasa & Perayaan...segala kerja tidak dapat dijalankan seperti biasa...tenaga kerja agak terbatas, Saya akui dan Insyaalah untuk segala kerja saya..... akan di Improvekan lagi .

7 comments:

Kakcik Seroja said...

memang walaweiiiii.. kalau ada rezeki (entah bila) kakcik nak buat ubahsuai rumah, bolehla panggil Epoi nanti. :)

fazilzura said...

WAHHHHHHHHHHHHHHH meriah nye umh tu ..

bro , kalau rumah aprt ado design dak tuk ruang tamu..

Daku dok cheras jek

Azrul Hisham said...

fuhh...mantap!!!!!!!!

A.I said...

MALATOP!!!

Kagom aku wei...

Naddiea said...

bro,mmg best gile la..nadia dh ada design2 idaman utk reno umah.nanti kita kow tim ekk...insyallah..

ILA HonEyBuNNy said...

lawala....kenan neh...nak kerja cpt2 la nk bli umah..ihih

Naz said...

ni baru wallaweiii... ikut konsep islamic... bhgian dapur tu nampak ceria lah. sejak ko brenti kerja ni makin murah rezeki lu... :)