Thursday, March 19, 2009

Projek Fantasia ( Ampang ) Pagar Wrought Iron !!



Salam....

Projek Fantasia....Ampang kembali bersama dengan sentuhan2 akhir.............dimana Gua dipertanggungjawabkan untuk mereka bentuk untuk pintu pagar hadapan rumah ini....mengikut Bajet Harga yang dipersetujui.
Konsep Grill ini adalah OLAHAN BUNGA & FRAME (WROUGHT IRON dan BESI BIASA)
--- SLIDING---

Untuk kali ini Gua menggunakan....design2 bebas...yang mana Gua olahkan Bunga, Besi Biasa dan Besi Wrougt Iron....
Bunga yang Gua kenakan adalah dari jenis BUNGA LIMA .....korang boleh zoom kan bunga tersebut.....
Gua sulamkan juga DAUN PINTAL bersama ngn Lilitan Bebas besi Wrought Iron untuk menjadikannya Batang Pohon...., Untuk memperkemaskan lagi design ini.....Gua apitkan Gubahan Olahan Bunga dengan besi Wrought Iron + Bunga Tanglong sebagai FRAME pagar ini...

Perasan tak ....? Gua sulamkan besi2 biasa bersama bagi menjimatkan lagi KOS design yang sebenar. Gua tidak menggunakan sepenuhnya besi Wrought Iron kerana KOS nya yang agak tinggi......,
Cat / Colour Yang Gua gunakan adalah ANTIK...........dimana bersesuaian ngn POARCH KAYU yang dibina...iaitu Colour Cokelat.

Gua berpuashati ngn Kerja2 ini....yang mana sekurang2nya.... Gua dapat mengolahkan harga dan mendapat HASIL YANG BERPATUTAN NGN HARGA yang diberikan......kalau nak diikutkan Harga yang Gua berikan adalah harga TERENDAH PASARAN...
Sekurang-kurangnya.......citarasa TUAN RUMAH untuk mendapatkan Design yang diingini( Wrought Iron ) akan Tercapai .....mengikut Bajet yang sedia ada.

KEISTIMEWAAN PAGAR INI

  • Harga Yang berpatutan dari Harga Sebenar Pasaran
  • Mempunyai Pintu Kecil sebagai laluan PEJALAN KAKI
  • Mempunyai 4 bahagian panel ( Memandangkan Terlalu Lebar Panjangnya Pagar )
  • Walaupon Pagar ini Panjang.....tidak terdapat sebarang Tiang Tetap di tengah laluan, Ini membolehkan mendapat keluasan yang maksima untuk meletakkan Kenderaan
  • Tinggi - Pagar ini tinggi......mengikut ciri2 keselamatan yang Terbaik
  • Menggunakan Roda Bearing.........disetiap Telinga Pagar untuk melancarkan sewaktu BUKA/TUTUP Pintu....
  • Pintu Pagar ini boleh dilipat Empat......ini membolehkan kita mendapatkan Ruang yang kita perlukan seMAKSIMA mungkin.
  • Jarak besi pada bahagian bawah Pagar Rapat.........ini bagi menghalang binatang2 seperti Kucing & Anjing Keluar masuk rumah..
  • Pintu Pagar boleh diolah menggunakan Auto Gate Motor ataupon secara manual
Cadangan2 Asal Pagar Dj Epoi




P/S - Selalunya Kos Harga yang Menarik akan menghasilkan mutu PRODUK YANG TERBAIK juga.

Untuk Citer2 Renovation , Decoration & Tips Rumah TERJAH ke FOLDER -
PROJEK FANTASIA



DJ EPOI

13 comments:

MariaFaizal said...

Cantik..

But rumah I tak ada pagar (hu hu..)
Utk grill boleh consider.But I like Spanish style grill.

P/S: Agak2 pernah tak pencuri 'angkut' pagar wrought iron? (mcm 'diaorg' angkut 'penutup' jalan) ha ha...

Diamilikku said...

cantik...
tak sabarnya nak ada rumah...

amirul said...

Salam Sahabat,
Pengelolaan yg ringkas dan padat... mudah difahami... tapi kucing still buleh lompat masuk kedalam rumah tuh... hihi... kalu anjing tak pasti...

Naz said...

sempoi... jiran aku baru pasang siap skali auto sensor.

kos tu memang memainkan peranan. kalo baget ciput, hasilnya banyak yg x memuaskan hati. tp kalo pandai mcm hang, compom customer tersenyum riang... cayalah bro. sungguh kreatif ideamu itu...

Dj Epoi said...

Sis Maria - Gua tau Lu nyer umah TOWN HOUSE...heheheheh....Tak pernah aaaar dengar pagar wrought iron kena rembat..., kalau putup jalan longkang ......melambak siut!!!!
yang terbaru....penyidai baju stainless stell ....skank
Nak jadik apalah nih skank!!!

Diamilikku - Sabar...sabar eik.....
Moh ler pindah kat Kajang Perdana hheehhehehehe ( Gua kasik panas cikit heheheheheh )Kawan2 ramai kat cini owhhhhhhhhh......

Amirul - Pagar tuh kucing ponk tak leh terjah owhhhhhhhhh......P/S Gua pasang pagar *Karen*.....heheheh
Kalau dia kena MAMPOS siut!!!!

Naz - Weihhhhhhhhhhhh pagar depan umah bley pasang sensor aaaaar?
Kalu aotogate tuh Gua tahu aaaar....
Bila lah gamaknya Gua bley jumpa....PAKAR alarm sysytem nih...?

hysman said...

gempaq siot..
tapi bro pasal takde besi tajam2 kat atas pago tu??
pencurik tak masuk pe bro???
lawo oo design cadangan 1 n 4..
tapi kos pon..hmm lu pikir la sendirik..hihikkk...
tapi setiap yg chantek duit pon kena chantek gak..hahakk..
syabas bro dapat hasilkan kerja yg walllaweiii chantek sungguh..
3rd tabik spring utk lu..
toing..toing..toing..
:p

Dj Epoi said...

HysMan......

Gua ingat mula2 nak gak letakkan besi tajam 2 tuh.......
Tapi memandangkan Besi Pagar nih dia punnya Hight AGAK TINGGI Gua malas nak letakkan.........pasal bagi Gua tombak2 tuh pasen lama......

Tima kaseh...diatas komen luorang..
Inshaallah Gua akan gunakan feedback2 koworang sumer untuk Kebaikan Gua...tq ...

Teruskan KOMEN wahai rakan2
Dj Epoi

Hiez@Hidhir said...

Salam alaik...

TO Dj Epoi @ my supervisor tym intern...

Sorry sgt2 dah lama x dgr kaba n singgah kt blog abg...

Sekalung tahniah untuk anak abg yg ketiga... realy hope if i got tym leh dtg tgk sambil byk adiah.. hehe...

btw... di saat sy bg komen ni...
just wanna inform that my sister-in passed away pada lbey kurang jam 8.00 pg 18th mac 2009 di rembau odw dlm perjalanan ke tempat kerja... excident dilanggar lori... tym tue di drive sorang2....

sadly said.. today 19th mac adalah tepat2 3 bulan abg saya bernikah.. die nikah pada 19th dec yg lepas kt kulim...

in fact.. extremely sad... dah mengandung 2 bulan n i lost my 1st anak saudara...

boleh tengok picture kemalangan dalam kosmo... metro bertarikh 19 mac 2009

Sekian...

Semoga berjumpa lagi.


hiez@hidhir

amirul said...

Salam Sahabat,
Weii... sampai hatikah Lu nak bunuh haiwan sampai camtuh? Silap haribulan Lu yg terkena karan tuh nanti... bahaya ooowh... jgn main karan maa...

husni said...

idea mantap nie...cantik dan kemas..tapi tgk macam tak kukuh kat bahagian yang ada bunga2 tu?...leh tak orang cabut dan masuk kut tmpat bunga yang tu?..konfius sikit...sebab besi dia nmpk nipis...

Naz said...

aku maksudkan auto gate lah. aku bukan bidang alarm system, tp fire fighting ler.. ko nak terjah aku puler ke? hehehe...

norhisham said...

salam,
depa tak habaq awai2 dj epoi ni saudagar tukang. Tengok cheque warisan kreatif kat aloq staq (sabrosa's from my inside) baru tau.
Tak pa, better late than never!
Boleh adjust la fasa 2 & 3 rumah kami kat gombak.
Fasa 2: Porch + Pagaq, Fasa 3: Dapoq kot
Tapi peruntukan dia tak tau la pakej rangsangan tu merangsang ker dak.
Apa2 hal tak pa, cukup duit akan diterjah saja DJ epoi nanti ...
InsyaAllah

afiq said...

Dj Epoi..aku nak cat pagar rumah colour mcm tu...mcm mana tekniknya ya..boleh kongsikan sikit