Wednesday, March 18, 2009

Memutihkan Gigi & Mengatasai Sakit Geraham



Memutihkan Gigi Anda

1. Goreng biji asam jawa tanpa minyak. Kemudian tumbuk sehingga menjadi serbuk dan gosokkan pada gigi. Amalkan selalu.

2. Bakar dua biji pinang tua yang kering hingga menjadi arang. Gosokkan pada gigi dan biarkan seketika. Kemudian cuci dengan air.

3. Kayu arang juga boleh digunakan untuk memutihkan gigi. Tumbuk arang hingga halus. Gosokkan pada gigi.

4. Hancurkan dua atau tiga helai daun lalang. Kemudian gosokkan pada gigi.

Untuk mengurangkan sakit gigi geraham sila ikuti petua dibawah ini

Rebus garam, air dan limau nipis yang di belah empat sehingga mendidih. Kemudian biarkannya sehingga suam dan berkumurlah sekerap yang boleh. Lakukan setiap hari sehingga sakitnya berkurangan.

TIPS ini Gua tujukan pada AMIRUL......heheheheh tu lah!!!! Kecik2 suka makan gula2 heheheh

Dj Epoi

6 comments:

amirul said...

Salam Sahabat,
Weiii banyak la Lu... Mane Lu tau aku mkn gula2 bnyk semasa kecik? Memandai je... hehe... Apapun thks for the tips... InsyaAllah nanti aku cuba... kui3x...

MariaFaizal said...

Nak tunggu bro publish entry about tips berhenti merokok..

Cheers!

hysMan.. said...

bro..klu kita tengah asyik dok gosok arang kat dlm mulut,tak alih2 termakan serbuk arang tuh camne ha???hehee..
btw,thanx for the tips...
:p

so moral value,jangan makan banyak gula2 cam bro mirul..hehee..

Naz said...

woit geng... apa kes. ada apa dng Amirul? aderkah?...

tips yg bgus ni... boleh jimat beli ubat gigi.

amirul said...

Wei Naz?! Aderkah mende LU? Ado2 saje lar Lu org nih... hehe... Mne si Dj Epoi nih? Sibuk sakan je ar mamat nih... malam jumaat pun sbuk pe ntah? toing3x...

Naz said...

Amirul.. tuan ghumah sibuk kot? lg pun kakak ipar kenalan dia yg sarat pregnant telah kembali ke rahmatullah... Al Fatihah utk arwah...