Thursday, November 19, 2009

(BLOGGER ) Kak Yong & The Gangs!

Salam Jumaat.....

Hari Yg Mulia nih....jom kita sama2 beramal jom!

Gua terpanggil untuk semua dibawah nih........jom layanzzzzzzzzzzzz!
Buktikan yg FOLOWER EPOI8787.blogspot.com ..Gua...... juga.....mampu berbakti pada yg memerlukan....
Kak Yong salah seorang yg terawal Gua kenali dalam alammaya ini ...
Huhuuuuuuuuuuu.....

Sila Tinggalkan komen anda di kotak komen Gua k...
Tq..


Bismillah,


Ye..saya tau para blogger tak ada kelab berdaftar. Tiba2 ada keluar projek mega. Ntah AGM mana yang luluskan mende ni ek...huhu...

PENGENALAN
Kakyong72
  • adalah seorang blogger yang mana link ke blognya adalah : http://kakyong72.blogspot.com/
  • ibu kepada 3 orang anak dan menetap di Ipoh
  • bekerja sebagai akauntan sambilan (akauntan kah yang buatkan akaun orang itu??) dan ini adalah cara kakyong mencari rezeki.
  • menjalankan bisnes online dengan mengeringkan ikan hasil tangkapan Encik Suaminya lalu menjualnya. Sila rujuk : Kakyong Shoppe
  • Pada pandangan mata saya, dia mengamalkan gaya hidup yang sederhana. Dia tidak bermewah-mewah sehingga baju raya anak2nya baru2 ini pun tidak dibeli. Namun alhamdulillah, ada yang perihatin dengan keadaan Kakyong.
  • Sebagai blogger dia juga sangat caring dengan orang lain. Saya pasti ramai yang kenal dia kan???? Rujuk saja senarai KIV Homework (TAG) dari kawan2 di blognya.
Kepada sesiapa yang belum maklum, laptop kakyong telah rosak dan untuk memperbaikinya adalah mustahil. Yang terbaik bagi kakyong adalah membeli satu yang baru. Tahukah kalian, apakah kesannya kepada kakyong?
  • kakyong tidak dapat membuat kerja part time (membuat akaun) tanpa laptop
  • jual beli ikan masinnya berkemungkinan terbantut
  • kakyong tidak muncul dengan entry terbaru (ini mungkin sekadar hobi tetapi interaksi sesama blogger sebenarnya boleh memungkinkan kakyong lebih mudah mendapat pelanggan
Jadi apa yang kita boleh buat untuk membantu kakyong??
  • Saya rasa paling cutelah, kita kumpulkan bajet untuk beli satu komputer dengan min spec. Sekadar dapat kakyong menjalankan semula kegiatan mencukupkan (bukan menambahkan) kewangan kakyong sekeluarga. Orang yang boleh belikan komputer itu, nanti kita bincangkan siapa. Jika tak ada orang, insya ALLAH saya boleh carikan. Sekali lagi mekanisme pengumpulan dana ni juga perlu dibincangkan.
Berikut adalah fakta nombor berkaitan Project Mega Blogger ini :

Tarikh Bermula : 18 November 2009
Jumlah Sumbangan Cadangan : RM 10 seorang
Sasaran Kutipan Total : RM 1300
Jumlah Terkumpul : RM 210
Baki Sasaran : RM 1070
Jumlah Penderma : 9 orang
Tarikh Akhir Sumbangan : Sehingga kutipan mencukupi

Sumbangan boleh dibuat melalui bank dengan mengikut aturan berikut:
  1. Masukkan sumbangan anda ke akaun Maybank (No akaun: 113042046831) atas nama Norhafizah Binti Madzlan.
  2. SMSkan jumlah sumbangan & tarikh dalam tempoh 2 hari setelah sumbangan dibuat kepada sitisifir di 0199515058. Jika boleh, sertakan nama penyumbang untuk urusan rekod. Emailkan kepada sitisifir10@yahoo.com jika anda berurusan secara online.
  3. Urusan rekod boleh dilihat di entry ini. Setiap urusan bank in akan di update dengan kadar segera insya ALLAH.
Sasaran :
  • Followers kakyong (270 orang ..huhu kalau ini aje darab 10 dah RM2700) - ini saya dah terjah yang mana yang boleh dikesan
  • Mereka yang ada dalam Kakyong's Bloggerlist
  • Mereka yang peduli
Cadangan kepada sasaran :
  • Saya akan mesej seorang2 untuk beritahu hal ini.
  • Sila letakkan kempen yang sama di blog masing2.
  • Sila kerap berkunjung ke blog saya bagi mengetahui status penjumlahan kewangan. Kita nak kumpul seadanya sahaja bukan nak sara hidup dia...huhuhu....Bila sasaran dah cukup, kita akan hentikan segera projek ini.
Faedah :
  • Jika anda ikhlas, adalah tu nilainya di sisi ALLAH insya ALLAH
  • Silaturrahim sesama kita diharapnya semakin erat
  • Ada cadangan ke atau kot2 ada sponsor baucer ke?? :P
Jika boleh TOLONG RAHSIAKAN dulu dari kakyong. Tapi saya dah cakap sikit2 pada adik ipar kakyong (Miela Ikan Pekasam).

Penutup
Semoga dengan sedikit sumbangan dari pelbagai pihak, dapatlah kita membantu kakyong.

Rindu kakyong!!!

Senarai mereka yang peduli :
  1. Ummu Mishkah - penyumbang & entry kempen sticky mode
  2. Ida Rahayu - penyumbang & entry kempen sticky mode
  3. Isma - penyumbang
  4. Atty - penyumbang & entry kempen sticky mode
  5. Ibu Najiyya - entry kempen
  6. Yatiey Chomeyl - entry kempen
  7. Atiqah - entry kempen sticky mode
  8. Zh-Ena - entry kempen
  9. MamaSyaza - entry kempen
  10. Niza - entry kempen
Kepada mereka yang dah buat sticky mode di blog masing-masing, sila maklumkan juga kepada saya. Saya akan letakkan link anda di dalam ini. Ini penting supaya saya dapat memaklumkan anda kembali seusai jumlah yang kita nak kutip telah mencukupi.

*akaun yang digunakan itu adalah akaun yang tidak aktif, maksud saya, saya tidak gunakannya untuk tujuan peribadi lagi kerana kebanyakan urusan saya adalah melalui akaun Bank Islam.
*RM 1500 adalah jumlah yang selesa untuk mendapatkan desktop atau laptop dengan spesifikasi minimum. Walaubagaimanapun, jika ada tawaran lebih murah dari ini, saya akan maklumkan kelak.

DENGAN INI, PROJEK INI DIMULAKAN SEKARANG.....!!!

Entry ini dirembat copy darik...

5 comments:

Sitisifir10 said...

Tenkiu.... :) Selepas DJ bg komen tu, saya sdg bincang dgn seorang blogger lagik..skang kita hanya perlu kumpulkan RM 1100 aje...

Miela77 said...

Thanks DJ..on behalf of my kak yong.. confirm daku kena ngan dia pas nie sbb bersubahat..huhuhu. tp demi membantu beliau..x salah kan..hehehehe lama x jengok umah..

salamdaripuncak said...

salam.bagus cadangan yg bro buat.nanae nak join gak la.apa salalah kalau kita menolong sesama kita.banyak ke sikit ke yang penting menolong.

Sitisifir10 said...

nanae, thanx kerana membantu...

miela77, huhu..takut neh kakyong seligi kepala kita..tapi jumlah sasaan dah dekat sangat nk penuh

ai said...

wahhhhhhhhh...kagomnya aku!
sangat2 prihatin la kowang ni.
Epoi, Insyaallah, akan aku panjangkan bantuan tu. Semoga kau dan keluar dimurahkan rezeki. amin.