Monday, September 7, 2009

Update Bazar Ramadan

Assalamualaikum.....

Alhamdulilah....dah masuk setengah bulan kita semua berpuasa.......
Untuk Update Bazar Ramadan............buat ketika ini........
Apa yg Gua rasa tentang Bisnezzz kat Tapak Bazar Ramadan...semenjak dua tiga hari ini......
Perniagaan dah agak...SLOW...... memang dah tak macam tahun2 sebelumnya.......daripada minggu pertama.......hinggalah minggu kedua.....semuanya Walaweiiiii.
Tapi tahun nih lain.... cikit...........seminggu jew.........dah start Slow...

Gua sendiri pon pada awal mula berpuasa..... ada sikit perasan.....yg Bisnes tahun nih ada sikit kureeeeeeeeeengnya.............nak buat camana rezki itu dari pada Tuhan kan? Gua tak kesah.....
Apa yang Gua kesah.......adik2 Gua .....dan Orang Kampung Gua....... semuanya ada Gaji....itu yang penting.....
Dan tahun nih juga..... Gua sendirik ada perasan......yg Dadih yg kitaworang buat sendiri tahun nih ...mendapat permintaan yang tinggi.....jadik boley arrrrr cikit cover - cover apa yg patut huhuuuuuuuuuuuuuuuu......... Itu lah bisnes kan.....saling memerlukan........
Syabas SUKED.......
Syabas KAK SYABAR.....


Daripada "post mortem" yang Gua lalukakan disekeliling Gua terhadap kekawan Bisnes Gua.....
YAP!! semua peniaga mengatakan tahun nih........semuanya SLOW...!! servey ini bukan saja ditempat yang Gua berniaga..............tetapi diserata tempat Bazar Ramadan dalam Malaysia ini....
Luar Malaysia Gua tak tau.....huhuuuuuuuuuuuuuuuu......
  • Faktor2 yang Gua rasakan menjadi LEMBAB dalam bisnes tahun nih adalah seperti
  1. Kelembabapan Ekonomi Negara -( Syabas! ) Gua nengok ramai pengunjung yang kat bazar Ramadan yg shopping bawa 2-3 bungkus jew......kalau tahun lepas mahu tercabut tangan hehehehh........
  2. Penularan Wabak H1N1 - ( Takut penyebaran Virus B_B_ ) tuh arrrr.....semua dah macam Atroman dah weih! semua dah memakai MASK/Topeng heheheheh
  3. Tiada Bonus .....untuk pekerja heheheheh....- P/S Kerajaan ADA ....Cuma belum diumumkan lagi jew.......hahhahahhahah..........nak tau berapa banyak Bonus tahun nih.....koworang boleh Call assistant NAJIB, .......nih..... num dia......013 - 207 8787..kah!
  4. Semua masih lagi berhati2 dalam kegawatan skank nih........( Bijak Berbelanja )
Tapi Gua ....masih maintain........dari pada awal niaga..... sampai skank.......tetap dapat Averagge yg sama...huhuuuuuuuuuuuuuuu alhamdulilah......

Jom Laynzzzzzzz Gambow!

Selamat Berbika Puasa....huhuuuuuuuuuuuu....
Ben 10 , Sponge Bob & Robocop....huuuuuuuuuuuuuuu...

Walaweiiiiiiiiiiiii KREW
Suked & Adik Ipaw Gua....Noor
Adik num 4 Gua & anak sulung nya........num 2 on the way katanya...huhuuuuuuuuuuu
Adik Bongsu Gua & Ben 10
Aksi Terlampau........huhuuuuuuuuuuuuuu

Bapak Borek .....
Anak Bintat!!
Harap - harap jadik ler......huhuuuuuuuuuu
-------------------------------------------------------------------

P/S - Seronok.....tengok.....banyak makanan2 kat Surau & Masjid tahun nih.....huhu.......
Tahniah kepada PENIAGA yang perihatin...

7 comments:

amirul said...

Salam bro,

Biasa la bro itu cabaran orang meniaga... walaupun cam tu gua tabik sama lu dengan kaum kerabat lu... yang berusaha bertungkus lumus memerah tenaga... siap pegang poster lagi tu hehe... syabas pada semua yang terlibat no...

imanshah said...

Takpe yang penting budak2 yang kerja tu dapat duit blanja buat raya..sekarang ni ramai sangat orang berniaga..kadang2 ramai orag berniaga dari yang membeli

Dj Epoi said...

Salam.....Amirul...

Um.......macam tu lah adat orang niaga.......
Kalau takut dilanda Ombak ..!
Jangan Berumah Ditepi Pantai yer dak!!

Tak Ponk....Duduk dalam Gua ...Kah!

Buat semua KREW Gua...Syabas juga dari Gua...huhuuuu

Dj Epoi said...

ImanShah...

Ya Betuuuuuuuuuuul!!!!
100 markah untuk anda!!! heheheh

Iman masih bercuti kew?
Kat ner skank?

ai said...

Yang penting SOLD OUT!!! :)

Semoga kau dimurahkan rezeki...amin!

miela77 said...

Salam..DJ..wokey gak bisnes jalan walaupun slow...bisnes daku tutup trus gara2 tukang masak sakit..huhuhu

Biszign said...

oklah tu bro.. Alhamdulillah.. =) say pun kureng gi bazaar.. pulus kering bro uhuhuhuh =)